dijous, 15 de setembre del 2011

Cinc hores de diàleg.

Ens van criticar la manca de diàleg en l'anterior mandat. Estem segurs que, aquest, potser va ser un dels nostres punts febles. Per això, hem après i volem millorar. Volem tenir contacte amb tothom, amb tots els colectius, amb tots els partits i amb la gent. Volem escoltar per millorar i oferir un projecte renovat d'aquí a quatre anys, fruit del diàleg i les converses amb els ciutadans.

Com a govern, hem hagut de sentir crítiques de tot tipus, de vegades molt dures. Un dels colectius més crítics amb la nostra gestió va ser el Bloc de Segur. Hem volgut iniciar, precisament amb ells, aquesta nova etapa de diàleg i de recuperar relacions trencades o perdudes durant els quatre anys anteriors. De fet, ens van convidar a fer un cafè ells mateixos, cosa que no podíem rebutjar.

Ningú ha begut cafè, però hem consumit força. No hem près gens d'alcohol, tampoc. A la foto es veu, només coca-coles i sucs. Això ha fet que la conversa fos seriosa i interessant, alhora. Ha sigut profitosa, ja que hem entès moltes coses, mútuament. Aquest fet reforça que parlant la gent s'entén. I, també, que quan s'escolta pots posar-te a la pell dels demés i entendre les seves inquietuds.

No vull allargar-me més. La Tere i jo hem passat una estona agradable (cinc hores que han passat volant), sense sopar, parlant amb la gent del bloc de Segur. Esperem repetir-ho quan hi hagi l'ocasió. Però, amb això, volem animar als colectius de tota mena que vulguin sumar-se al diàleg que s'apropin a nosaltres i ens expliquin les seves inquietuds i preocupacions. Estem oberts a escoltar.

7 comentaris:

  1. Enhorabuena a todos por la buena voluntad y por la conversación de cinco horas que según decís pasaron volando. Eso significa que la velada fue interesante y que pudísteis hablar de muchos malentendidos, sacar espinitas o espinazas que quedaron clavadas y resolver temas pendientes.

    Estoy segura de que la reunión de ayer será la clave para que se abra la puerta del diálogo entre dos posiciones que aunque en el pasado estuvieron enfrentadas, a partir de ahora buscan la manera de encontrar la paz hacia un objetivo común: trabajar por nuestro municipio. Como ya he dicho antes, eso se consigue con buena voluntad y esfuerzo. Espero que no se quede ahí. Endavant.

    ResponElimina
  2. Quiero felicitaros a ambas partes por el paso dado ,se que esto no significa que todo sea a partir de ahora ir de la mano ni nada parecido ,pero creo que es bueno poder defender cada parte sus posturas desde el conocimiento de los motivos y razones del otro
    Estoy seguro que si que alguien sale beneficiado de esta reunion y es Calafell,como estoy tambien seguro que en muchos puntos no nos pondremos de acuerdo pero como he dicho muchas veces siempre pudiendose mirar a la cara y tomar un cafe ...que esto es politica y los años de odios y rencores tenemos que dejarlos para otras epocas ahora lo que toca es aportar y construir ....que con la que esta cayendo solo nos salva la union de todos

    salu2

    ResponElimina
  3. Al igual que comenté en el Blog de Segur, mis felicitaciones a ambas partes.
    Enhorabuena!

    ResponElimina
  4. Com he dit al "meu" blog, del diàleg només poden sortir coses profitoses i enriquidores per tots. Malgrat les diferències o precisament gràcies a això.

    Ahir, entre altres temes, es va parlar d'una altra forma de fer política. El desig és que tothom ho faci. Un pas és una reunió així. No la vàrem publicitar perquè voliem que fos una sorpresa i també un motiu per fer rumiar una mica a tothom sobre el fet que aquells que semblàven enemics irreconciliables puguin seure cinc hores a dialogar i intercanviar punts de vista.
    Hi ha qui ho entendrà. Hi ha qui ens posarà "a parir" (ja ho han fet) però el més important és que és la primera però no la última trobada.

    Ah, i abans de que comenci algú a dir el que diu sempre ¡¡no, no ens han pagat 3000 euros !! :-D

    ResponElimina
  5. Buenas tardes,

    Hoy para mi es un día importante. Es un día en que ha ganado el diálogo y el compromiso. Ha habido compromiso de todos los componentes de la reunión y por tanto se ha producido el diálogo.
    Las nuevas tecnologías han servido para el primer contacto, para dar la opinión con claridad y transpariencia, pero en muchas ocasiones el diálogo también necesita una cara y una voz. Hasta los silencios tienen mensaje.

    Creo sinceramente que el paso que se ha producido es muy importante. Y tenemos mucho camino por hacer para demostrar que hay otras maneras de hacer política. Desde el PSC creemos en la política participativa y dialogante. El discurso y las promesas en la política ya caducaron. Ahora hay que utilizar la lógica y el razonamiento, y para ello es imprescindible el diálogo entre todas las partes. Desde mi humilde punto de vista, aunque aún no seais conscientes todos los que fuisteis a la reunión, habeis conseguido tarzar un camino que en un futuro se tiene que convertir en una trayectoria comnún: El diálogo y la comunicación.

    Casi siempre, en esta vida,en la diversidad está el consenso.
    Felicidades a todos los componentes de la reunión. Desde hoy, os respeto mucho más.

    ResponElimina
  6. Jo nomès volia afegir que vaig gaudir de la conversa amena, aquest cop des d'un prisma diferent i força interessant. Esperem repetir-ho

    Salutacions!

    ResponElimina
  7. Aunque andemos por diferentes caminos, ... por distintas razones, ésto no ha de ser la causa de dejarnos de hablar, ni de no mantener el diálogo.

    Fue un intercambio de imprensiones e intenciones muy positivo.
    Salut !

    ResponElimina