divendres, 16 de setembre del 2011

¿Multas a porrillo?


Hace unas semanas, el nuevo gobierno de Calafell anunció a bombo y platillo que sancionarían a los "incívicos" que dejaran las basuras en la calle. Así mismo, el alcalde lo manifestaba en su blog. Las multas ascendían a cantidades entre 750 y 1.500 euros, dependiendo del grado de la sanción. Conducta leve: 750 euros. Conducta grave: 1500 euros.


Quizá sea difícil ver al infractor. Lo que no es difícil es ver la infracción. Estas fotos muestran un ejemplo de lo que se produce cada día, después de cerrar los negocios e irse a comer. Durante el mediodía las bolsas de basura aparecen por sorpresa. El ejemplo es de la calle Vilamar.


Esta otra, es justo de la otra esquina. Y no ponemos más, por qué haríamos la entrada tan larga que nos criticarían de incívicos por poner tanta basura en el blog. Un vecino, que nos vio por la zona, nos comentó: "Mira, mira, ¡después dicen que todo está perfecto y funciona bien!".


Por lo que parece, o el Ayuntamiento se forra metiendo multas a porrillo, o bien los contenedores que se instalaron en su día no tienen ninguna utilidad. Ese sistema novedoso que iba a mejorar tanto la imagen de los comercios y del paseo, que costó 16.000 euros. ¿Cuál ha sido su resultado? Pues mirad...


Tuvimos que salir de noche para comprobar que la medida adoptada por el anterior gobierno ha sido un total fiasco, fracaso, decepción o gasto inútil. 16.000 euros a la basura, y nunca mejor dicho. Aquí tenéis la prueba de ello. Bolsas de basura sobre el muro a 10 metros de los contenedores. ¡Y no fuimos nosotros los incívicos! ¿se habrán ingresado miles de eurillos en multas a porrillo?

18 comentaris:

  1. Esta es la política de CiU para apaliar la crisis? sacar el dinero de los que no lo tienen y culpar a los ciudadanos de Calafell de ser los responsables de que su plan de actuación no tenga plan?

    ResponElimina
  2. Y eso que habían hecho una campaña de cocienciación, que seguro que les costó un porrón de dinero... Imagino que el regidor de turno, miraré en la web del ayuntamiento a ver quien es, se metió en internet, busco información en otras poblaciones y pensó: ya está pongo un contenedor una horas al día y que los comerciantes dejen la basura allí.Y si no me hacen caso les pongo multas hasta en el carnet de identidad... "bueno, bonito y barato", qué listo que soy!!!
    Y el comerciante pensó: ¿que tengo que estar pendiente de los horarios del contenedor para dejar la basura?como si no tubiera otra cosa que hacer!!

    y el resultado a la vista está en las fotos que mostrais, y que estado viendo durante todo el verano: calafell playa llena de bolsas de basura por todas partes,malos olores... un poema!!

    Creo que el regidor de turno, en su primera intervención, ya lo ha hecho mal. Podría haber investigado un poco más en internet y darse cuenta que el prototipo que están utilizando la mayoría de poblaciones es el contenedor subterraneo: puedes tirar la basura cuando quieres, no afecta estéticamente, no produce olores, no ocupa espacio...
    Se que es una inversión considerable, pero es una "inversión de futuro" y se puede hacer paulativamente, como hacen muchas otras poblaciones. Lo que ha hecho este regidor ha sido un pegote: enhorabuena al regidor de "Medi Ambient i serveis contractats"

    salut!!

    ResponElimina
  3. Potser el PSC hauria d'informar dient que els contenidors soterrats seran una realitat perquè a la fi, ells mateixos van signar el contracte amb EcoBP. Si no s'han començat ara no és per voluntat de tots; sinó perquè el Consell Comarcal ho està acabant d'enllestir i els tècnics d'aquest òrgan ja han informat que aquest any és impossible.
    I en relació a les vostres crítiques, l'opinió està dividida. I sobre els horaris cal recordar que la brossa s'ha de llançar a partir de les 22h, no només els comerciants sinó també els ciutadans. Després ens agrada anar a altres països i admirem la neteja; és per una qüestió molt senzilla, els seus habitants creuen en el seu municipi, respecten les normes i, sobretot, els horaris.

    ResponElimina
  4. Llavors si es tenen que posar els contenidors no se sap quan, o la campanya de conscienciació ha servit de ben poc, o la solució provisional tampoc és gaire efectiva. El cas és que les brosses son les "ames del carrer".

    ResponElimina
  5. Potser al barri de la platja els hi agrada viure amb aquesta situació perquè no es desplacen a llançar la brossa als contenidors. És més senzill deixar la bossa a la porta i que la recollin. És el que parlem de la "comoditat"; això sí, com pago els impostos vull tenir servei a la meva mida. Jo estic totalment en contra de com actuen els veïns de la platja que no respecten als que decideixen ser cívics i desplaçar-se fins els contenidors. I això no ho justifica res, sinó els propis veïns que els i agrada viure entre bosses de basura.

    ResponElimina
  6. Segons el l'Article 82 a), del titol III de la Llei nacional de Sanitat i Seguretat :

    " a) las condiciones de higiene y seguridad que deben reunir los lugares de trabajo, los equipos, maquinarias, instalaciones, materiales y cualquier otro elemento, con el fin de proteger eficazmente la vida, la salud y bienestar de los obreros y empleados y de la población en general;"

    Per tant si els comerciants han de tenir la brossa generada durant el dinar, al seu local fins les 22.00h, es troben en la situació d'infracció de la llei de sanitat respecte als locals comercials i més concrets del sector de la restauració. No només és un acte estètic i funcional sinó també legislatiu.

    Així mateix segons el mateix document, els organismes Municipals (Ajuntaments, Regidories etc.) no poden instalar, modificar o traslladar el sistema de neteja de residus, sense un informe previ de l'autoritat sanitaria estatal sobre els efectes que això pot ocasionar en l'ambient.

    Per tant el Regidor de Medi Ambient està incumplint la llei.

    ResponElimina
  7. A l'Aura,

    esperem que els contenidors siguin una realitat, tal i com ho vàrem deixar signat. Mira l'entrada que hem fet (despedida basura). No obstant, de moment, la realitat és que s'han tret els diners del pressupost municipal d'enguany per pagar-los. També se'ns ha dit que es col·locaran més endavant, sense precisar quan. No obstant, segur que això ja ho saps. Pel teu comentari estàs ben informat/da, millor del que ens han informat a nosaltres.

    Respecte a que l'opinió està dividida, crec que no. La gent de la Platja veu, cada dia, com les bosses apareixen al migdia i al vespre. Ningú sanciona i, segurament, passa per no haver informat prou els ciutadans i comerciants del nou sistema de recollida.

    No estic d'acord amb l'anònim del 16 de setembre de les 22:47. Crec que els ciutadans segueixen pensant que el sistema del "porta a porta" segueix vigent. Ningú els ha dit el contrari.

    ResponElimina
  8. Els hàbits i la tradició no es canvien en dos mesos, una part és el sistema de porta a porta a unes hores determinades que s’ha fet servir durant tota la vida, que en cas de modificar-lo precisa d’un temps d’informació i conscienciació dels veïns.
    Per altre banda esta la mala practica d’alguns ciutadans, comerços i restauració inclosos que treuen les borses a qualsevol hora, sense importar-lis res més que la comoditat personal. Penso que els meus impostos poden utilitzar-se en coses més productives que augmentar els costos de la recollida de la brossa.
    El problema de la recollida a la Platja no és soluciona amb contenidors plens i bruts davant de mar, sinó amb un projecte de recollida sostenible ambiental-ment i econòmicament.
    Potser seria el moment de que el nou Alcalde fes una reunió amb els veïns i els expliques que pensa fer a la zona de vianants i amb els contenidors soterrats que estaven previstos a Mossèn Jaume Soler, ja que aquest estiu ( a part de la guerra de les multes del seu equip ) en comptes de solucions ha creat més interrogants.

    ResponElimina
  9. Ramon, com a membre del Consell Comarcal hauries de mostrar més interès tant pel teu càrrec com pel teu municipi. Simplement és el que jo he fet com a ciutadana de Calafell. I Aura és el meu nom, no cap pseudònim. No sé si es que novament creuràs que tots els que escrivim som persones de l'actual equip de govern com ja vas donar a entendre, fins i tot posant inicials en algun comentari que va fer una persona perquè tenia coneixements de la matèria. I com jo conec la matèria i m'interesso pel meu municipi, dir-te que treure una quantitat d'una partida on s'havia previst l'amortització d'una cosa que no s'ha fet és normal perquè aquests euros no es podran destinar a això. També hi ha economistes que llegim tant el teu bloc com les notícies.

    ResponElimina
  10. Com a membre del Consell Comarcal i, a més, com a membre de la Comissió de Seguiment d'ECOBP no he sigut informat de cap retard en l'execució dels acords que hi havien al contracte fet per l'anterior consistori. Ni tant sols hi ha hagut cap reunió. Tampoc hi ha hagut cap comissió informativa de l'Ajuntament on es donés informació d'això. Per aquest motiu em queixo!

    No crec això, només m'ha extranyat que estiguessis tant informada.

    Sento dir-te que no és normal treure diners d'una partida si està previst fer allò per contracte. Encara que no s'hagi fet, els diners per l'amortització han de ser-hi, si es preveu fer-la.

    No és el "meu" bloc, crec que el títol ho diu ben clar. Som molts els que escrivim aquí, entre ells tu.

    ResponElimina
  11. No t'exaltis Ramón (m'ha donat aquesta sensació) això és el debat i l'intercanvi d'opinions. Si el problema radica en que no ha rebut informació, entenc que la queixa l'ha de fer arribar a l'òrgan competent. Jo ho he escoltat i m'ho han confirmat. I sobre què és normal o no, podríem treure molts exemples de coses que tu trobes normal i pot ser jo no o sí. I parlo del teu bloc perquè tens una gran activitat en ell; gràcies per compartir-lo amb la resta de participants fins al punt que poguem sentir-lo com a nostre.
    Bon cap de setmana!! Aura

    ResponElimina
  12. Bon dia,
    Estic d´acord amb les aportacions de la Josefa Sans, crec que és el moment d´agafar al toro per les banyes i fer una reunió amb els veïns del barri de la platja per informar del que pensen fer.
    Si és veritat el que diu l´anònim de les 4:23, els establiments no pòden tenir les brosses dintre del seus comerços, i per tant la solució que ha fet el consistori no és el adïent. A més es necessita un informe previ de l'autoritat sanitaria estatal sobre els efectes que això pot ocasionar en l'ambient.
    M´agradaria saver si han fet bé el deures i han complert amb totes les normatives vigents per posar aquests contenidors portàtils, que la veritat, no han servit pràticament per res.

    M´espanta quan el consitori diu allò de " això ja ho tractarem més endevant" i mentrestant "mutis per la galeria". Això vol dit que no tènen intenció de fer res de res ( encara estic esperant que diguin alguna cosa del carril bici, que ja ha passat l´estiu). Más de lo mismo.

    salutacions

    ResponElimina
  13. No m'exalto, Aura. Visc amb passió!
    Queixar-me, ho faré quan tingui ocasió.

    Tinc activitat per què m'agraden les noves tecnologies, però com molts més. Hi ha altra gent que fan el bloc, potser més anònims, que tenen més activitat que jo, fins i tot.

    Ja hem explicat algun cop que va ser idea de dos militants del PSC proposar fer un bloc. Uns quants vàrem parlar-ho i es va decidir fer-ho posant noms i cognoms, donant la cara, sent transparents. Per això no és el meu bloc, sino el de molta gent socialista, o no. Jo no el comparteixo, sino que el gaudeixo com tots vosaltres. Sóc un més, actiu o no.

    ResponElimina
  14. Buenas tardes,

    Que casualidad, hoy el Sr. Olivella en su blog da una explicación de porqué no se ponen aún los contenedores soterrados ( y miren por donde la misma explicación que la sr. Aurea) Parece ser que llamas al Consell Comarcal como ciudadano y son tan amables que te informan absoluamente de todo,antes incluso que a los miembros que lo forman...
    Y para ello se cargan la partida presupuestaria que estaba destinada en vez de aprovechar el remanente del ejercicio del 2010.
    Conclusión: bye bye contenedores soterrados, no será lo que pudo ser....

    " Després ens agrada anar a altres països i admirem la neteja; és per una qüestió molt senzilla, els seus habitants creuen en el seu municipi, respecten les normes i, sobretot, els horaris."
    Sra. Aurea, no ha pensado que los ciudadanos si que creen en su municipio, en lo que no creen es en las actuaciones incoherentes del equipo de gobierno?? No ha pensado que el ciudadano también "piensa" y sabe perfectamente que esta nueva forma de recogida de basura es totalmente inoperante, poco prática y que en el fondo no soluciona nada???. y encima, si no se cumplen las "normas" a multar al personal y así de paso se recauda.

    ¿Sabe?, a veces el, ciudadano piensa mejor que el político. Pero es el político el que cobra... aunque haga lo contrario de lo que piensa el ciudadano. Y por eso hay vecinos que se negaran y pasaran de las normas y horarios. es la pura realidad.
    El cuidadano se involucrará y se comprometerá cuando vea que las soluciones por parte del consistori sean lógicas y coherentes..., mientras la basura pasea a sus anchas por el barrio de la playa.

    habemus papa!!!

    ResponElimina
  15. Perdon, sra. Aura, he escrito en dos ocasiones mal su nombre. Disculpe mi torpeza.

    ResponElimina
  16. No existen los remedios milagrosos, las soluciones vienen del trabajo y el dialogo, dedicando tiempo para conocer los problemas a fondo, dialogando con los posibles perjudicados y disponiendo entre todos las vías de arreglo.
    No me parece de recibo que apenas hecha la posesión del cargo y con el pueblo en plena ebullición, algunos cargos se larguen de vacaciones, dice poco en su favor.
    La recogica de basuras, si en cualquier lugar es importante, en la zona playa y comercial es un tema sensible por la imagen que proporciona, pero que no puede solucionarse al margen de los propios comerciantes, de sus horarios y necesidades, así como de sus residentes y eso es prioritario a las vacaciones de cualquier regidor y del consistorio en pleno.

    Un cordial saludo

    J. Navarro

    ResponElimina
  17. Sr. Lucas puede ser que esa noticia ya estaba publicada el la página del Ayuntamiento? No sea tan desconfiado y caiga en los mismos errores que algunas personas que cuando leen algo que no les gusta siempre piensan que hay un político detrás , ya sea de la oposición o del gobierno. Simplemente, al i igual que otros ciudadanos del municipio no sólo leemos un blog sinó que también hacemos seguimiento de otros y algunas webs ( ayuntamiento, diarios digitales).
    Y no hace falta que se disculpe por su torpeza y más cuando piensa que detrás de mi persona escribe otra. Aura

    ResponElimina
  18. He consultado el santoral (San Google) y no aparece ninguna foto de ese contenedor, Aurea.
    Es más, mi memoria me recuerda que esa zona se remodeló completamente cuando Olivella era alcalde. Por tanto, en cualquier caso, el contenedor se puso después, en 2006.

    ResponElimina