dijous, 13 de juny del 2013

Resum de la sessió plenària d'avui


Ahir dijous 13 de juny, es va  celebrar la sessió plenària ordinària corresponent al mes de maig. El retard l'ha justificat l'equip de govern per a donar resposta a les al·legacions presentades per l'associació de paradistes de l'actual mercat municipal a través de l'empresa Angerri Consultors i pel PSC. El termini acabava el passat dia 3 de juny i ambdós col·lectius han presentat les seves propostes de millora al Plec de Condicions que haurà de permetre la designació i licitació de les futures parades del nou mercat municipal. 

A grans trets, les al·legacions demanaven:

1.-Donar més puntuació a variables com l'experiència dels paradistes i el projecte de parada que no pas a l'oferta econòmica. 
2.-Donar una major autonomia i capacitat de decisió ja que seran les persones que representaran els futurs paradistes i els que vetllaran pel correcte funcionament del mercat. 
3.-Especificar quina part tocaria a cada parada o mòdul, ja que resulta impossible fer un projecte viable sense saber aquesta dada. 
4.-Tenir en compte els anys que els paradistes han mantingut oberta la parada. Només es puntua la renúncia a la parada actual, però sense valorar-ne l’antiguitat. 
5.-Flexibilitzar els pagament per tal d’evitar tanta pressió econòmica. A sobre que la valoració de l’oferta econòmica pondera més del doble que l’experiència o que el projecte de parada, desestimen donar facilitats de pagament. Sembla que només els interessi la part econòmica del mercat i no pas el fet de donar un servei a Calafell. 
6.-Demanem que l'operador de Mercadona compleixi amb els mateixos criteris i obligacions que les petites parades.

El senyor Solé, va insistir en el fet que les al·legacions les presentava Angerri Consultors i  no els paradistes. No ho entenem. Si és així, com es possible que una empresa contractada per l’Ajuntament per fer el plec de clàusules, el reglament del nou mercat i acompanyar els futurs licitadors en aquest procès, després presenti al·legacions al seu propi treball? Absurd. Té més sentit que les al·legacions siguin dels paradistes, entre d’altres, no? Ho diu el sentit comú.

També ens van assegurar que hi va haver molta participació en la redacció dels documents, que es van fer moltes reunions on es van recollir els interessos dels paradistes.

Com es possible que qui ha participat en la redacció d’un document després es faci esmenes a les seves pròpies aportacions. Un altre contrasentit. I esmenes que impliquen canvis importants de contingut, no només correccions formals com aquí se’ns va dir que eren les al·legacions presentades per la consultora el dia de la comissió.

Una altra qüestió és la participació a l'hora de realitzar la redacció del plec i del reglament. Ens temem que no ha hagut la suficient participació per part dels paradistes, que els ànims no estan tan calmats ni els futurs licitadors tan contents amb la feina de l’equip de govern com diu el govern. I que les al·legacions les han proposat els paradistes en veure un primer document de plec i de reglament que no els satisfeia gens ni mica. 

Després d'haver-se tractat àmpliament i debatut les al·legacions presentades, el punt es va aprovar amb el suport de l'equip de govern i amb l'abstenció del PSC i d'UAM. La nostra abstenció la vam justificar pel fet d'haver-nos desestimat la totalitat de les al·legacions presentades. Al·legacions que tenien un esperit en favor de l’equilibri entre les necessitats del col·lectiu de paradistes actuals (i futur) i el municipi de Calafell. 

El punt de resolució d'al·legacions i aprovació definitiva del plec de clàusules administratives i del reglament del nou mercat municipal potser va ser el més important de la sessió plenària però també es van tractar d'altres temes de la gestió diària de l'ajuntament. 

D'entre els punts tractats, es van aprovar expedients de reconeixement de deute, es va esmenar un acord de ple d'aprovació del límit de la despesa no financera de l'actual exercici 2013, es va aprovar inicialment un reglament per a la gestió dels serveis de temporada i de les activitats puntuals de les platges de Calafell, es va aprovar inicialment una ordenança d'us i gestió de les platges de Calafell. També es va aprovar la proposta de modificació del contracte de neteja d'Urbaser i es va ratificar l'acord de donar el nom de Joan Colet al Teatre Auditori de Calafell.

A l'apartat de precs i preguntes, els diferents grups d'oposició van les diferents intervencions van aportar diferents qüestions com: problemes d'aparcament durant la fira del mercat del mar, el problema dels gossos sense lligar i els excrements que deixen al carrer, arbres que no es poden i molesten al caminar per part del grup UAM. 

El nostre grup del PSC va tractar també temes com l'actualització del llistat d'entitats a la web municipal, el fet d'insistir en que l'ajuntament no permeti durant l'estiu que els nens de les famílies més desfavorides econòmicament passin gana, vam demanar informació en relació a l'entitat o empresa que dona classes al centre recreatiu del poble, es va  demanar que el govern contesti instàncies amb informació demanada fa temps i fins i tot el problema del patronat de turisme de Calafell que la regidora de turisme ens va assegurar l'any passat, tenir-lo llest per a aquest mes de juny. Una darrera qüestió d'aquest apartat demanava que la permisió de venda d'alcohol al futur mercat de Calafell es regulés segons la normativa vigent i no sota els criteris particulars que recull el reglament del nou mercat. Intervenció que va donar pas a deixar de nou el punt d'aprovació definitiva, una vegada aprovat, sobre la taula per tornar a valorar aquesta qüestió.

Finalment, una vegada aixecat el ple, arriba el torn de precs i preguntes del públic on es van fer aportacions importants com: la preocupació pels espais verds del nostre municipi, el carril bici i la ineficaç participació ciutadana, el pla de mobilitat a Segur i els problemes que comporta, problemes amb solars bruts que l'ajuntament no neteja o, de nou, els problemes amb els excrements dels gossos.


1 comentari:

  1. A estas alturas del mandato convergente pepero no debería extrañarnos nada, pero no es así, llama la atención, como se dice en la entrada que la consultora que elabora el pliego de condiciones presente alegaciones contra su elaboración y criterio, según dice el regidor.
    Será que el ayuntamiento le ha puesto trabas y la consultora se rebota? O que los del ayuntamiento ni se lo han leido y por ello desconocen el signo de las alegaciones.
    Ësta última parece ser la respuesta correcta, no tienen idea quién presenta las alegaciones ni los motivos. Son a favor o en contra del pliego elaborado?.
    Que más da, no se aprueba ninguno y asunto solucionado.
    Gran trabajo, si señor. Uff¡¡, cuantos folios tiene este condenado asunto y que regalmento tan farragoso. Venga decimos que está bien y a todos les parece de p... madre y a correr.

    Un saludo.

    ResponElimina