diumenge, 16 de juny del 2013

¡Farts de barracons!

¿Fins quan haurem d’estar en aquestes condicions de provisionalitat i precarietat? Aquesta és la pregunta que ens fem tots! Les intal·lacions que, en el seu dia, es van concebre com a provisionals, han passat a ser definitives. El nou Institut no es fa!

Els alumnes del l’Institut La Talaia, de Segur han de patir una educació en unes condicions gens òptimes. A més de la provisionalitat, la manca d’espai i la precarietat de les instal·lacions, l’Institut de Segur ha de lluitar amb l’augment dels costos dels impostos i taxes municipals, els preus dels subministraments i la reducció de l’aportació econòmica per part de la Generalitat. Tot plegat, fa impossible la viabilitat d’una educació en les millors condicions per als alumnes i professors.
¡Ajuda’ns i ajuda’t! 

Les JSC de Calafell ens hem implicat en la construcció del nou Institut de Segur, ja que per a nosaltres és una de les màximes prioritats que té el municipi de Calafell i, especialment, el nucli de Segur.

Per aquest motiu, amb la presentació d’una moció al Ple de l’Ajuntament de Calafell, per a demanar que l’ajuntament avanci els diners per a la construcció del nou edifici de l’Institut de Segur, tal i com va fer amb el Camí de Mar, volem que ens ajudeu i ens doneu suport tota la comunitat educativa del centre. També demanem que es rebaixin els impostos i taxes que paga, actualment, l’Institut. Per aquest motiu, també estem fent una campanya de recollida de signatures per a acompanyar la moció i donar-li suport. Ajudant-nos, us ajudeu!

4 comentaris:

  1. L'INS la Talaia es va crear el curs 2007/08 en mòduls prefabricats que, en un principi, havien de durar el temps just per construir l'edifici definitiu. La paraula "barracons" comporta una connotació despectiva, i puc assegurar que les aules de la Talaia són dignes i la tasca del professorat, amb aquestes circumstàncies, extraordinària, com a la resta de centres del municipi.
    A l'anterior legislatura vaig defensar el terme "mòduls prefabricats", i crec que hem de continuar fent pedagogia.

    Per les persones que ens llegeixen, preparem una nova entrada sobre la Talaia en la qual valorarem els inconvenients que comporta aquesta situació.

    Salutacions.

    Teresa Cumplido

    ResponElimina
  2. Pues la verdad es que estos " barracones" o "módulos prefabricados" están en mejores condiciones que por ejemplo el Santa Creu. Está muy bien reclamar la construcción de el nuevo instituto para mejorar la situación de alumnos pero también revisar los que se caen a trozos. Entiendo que unas instalaciones nuevas son un buen escaparate electoral pero el bienestar de alumnos también se puede conseguir mejorando otras instalaciones que aunque políticamente no vendan tanto son necesarias sus reformas.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La derecha jamás pondrá un euro en educación pública,si no le importa lo más mínimo que menores se queden sin hogar por los deshaucios o que no tengan cubierta una alimentación digna.

      Elimina
  3. Estoy completamente de acuerdo con usted en relación a los módulos, a pesar de que tienen inconvenientes que ya se comentarán. En relación a la escuela Santa Creu, un centro con un premio FAD de arquitectura, se inauguró en el 1998 y comenzó con problemas en ese mismo año.

    Conozco perfectamente la problemática del centro, he trabajado en él 30 años y fui “cap d’estudis” desde 1997 al 2002. Durante esos años la dirección del centro informó a todos los departamentos d’Ensenyament de la Generalitat, mediante un amplio informe acompañado de un reportaje fotográfico de todos los desperfectos y problemas que el edificio sufría tanto en el sótano como en los patios de infantil.

    En la anterior legislatura también se enviaron, desde la concejalía d’Ensenyament de nuestro ayuntamiento, diferentes informes técnicos del estado actual del centro que ha supuesto dos importantes intervenciones con inversiones de unos 500.000€ .

    Por su parte, el Ayuntamiento de Calafell , también en la anterior legislatura y mediante la concejalía de Ensenyament del Ayuntamiento de Calafell, invirtió 60.000€ para poder cambiar la primera fase de los conductos de la calefacción que ya no funcionaban porque estaban totalmente oxidados.

    De momento, se van realizando las intervenciones oportunas; aunque realmente resulta un centro muy caro para los contribuyentes, pero cumple con los espacios suficientes y necesarios para llevar a término las actividades propias de primaria. Esperemos que la Generalitat siga realizando las intervenciones oportunas en el centro i construya el edificio que necesitan los alumnos del INS la Talaia.

    Gracias por su aportación

    Saludos.

    Teresa Cumplido
    Regidora del PSC de Calafell.

    ResponElimina