divendres, 8 de novembre de 2013

¿A qui hem de creure?


Avui s'han publicat notícies contradictòries respecte els pressupostos de la Generalitat pel 2014. Mentre uns mitjans (Diari de Tarragona) es preguntaven com podien estar algunes inversions duplicades en dues comarques diferents i des de la Delegació del Govern no els sabien respondre, en altres mitjans (LaVanguardia) citaven inversions previstes que no apareixien en el llistat per comarques. Tot plegat, seria una mostra més del desgovern que tenim instal·lat a Catalunya i dels reiterats intents, per part de CiU, de fer veure una realitat que no és.


Quan mirem el llistat de les inversions pel Baix Penedès previstes en els pressupostos de la Generalitat (pàgines 364-365) observem el què avançava el Diari de Tarragona, avui. Aquests imports coincideixen en la resta de diaris catalans. Però, la notícia diferent la donava LaVanguardia digital. Mentre en el Diari de Tarragona deien que "una de las partidas de inversión del Camp de Tarragona, el acondicionamiento de la carretera C-51 (Valls-El Vendrell) por valor de nada menos que 11,7 millones de euros, aparece por duplicado, tanto en el desglose de proyectos del Alt Camp como en el del Baix Penedès. Desde la Delegació del Govern no consiguieron aclarar ayer si se trata de una duplicidad por error o es que se trata de un proyecto que cuesta 23,4 millones y se ha optado por dividir el total entre las dos comarcas afectadas. En caso de que se trate de un error, la inversión total del Camp de Tarragona sería de 35,9 millones, y no de 47,6. Y, en ese caso, se habría registrado una caída del 23% desde 2012. En las próximas horas se aclarará la duda", en el diari dirigit pel Grup Godó semblava que tenien més informació que la pròpia delegació del Govern de Tarragona, dient "El condicionament de la carretera C-51 entre Valls i El Vendrell s'emporta el gruix de noves inversions al Camp de Tarragona, amb 11,7 MEUR que es comptabilitzen tant a la comarca de l'Alt Camp com a la del Baix Penedès".


Curiosament, l'únic mitjà on apareix una referència al nou Institut de Segur és en LaVanguardia, dient "En conjunt, l'Alt Camp rebrà 14,6 MEUR i el Baix Penedès 13,3 milions, on també destaca una partida per a l'IES La Talaia de Segur de Calafell". Ni en la web oficial dels pressupostos de la Generalitat, ni en cap més mitjà de comunicació es fa referència a l'Institut de Segur.

Segons sembla, LaVanguardia té informació de primera mà, "El delegat ha comparegut acompanyat dels directors territorials de Salut, Josep Mercadé, i d'Ensenyament, Àngels González, i tots tres han destacat que els pressupostos aportaran estabilitat, ja que acabaran amb els ajustos econòmics i de personal". El Delegat del Govern (Quim Nin) i la directora territorial d'Ensenyament van fer una roda de premsa per a explicar les inversions que contempla el pressupost de la Generalitat en les diferents comarques del Camp de Tarragona. Pel què sembla, només ells i LaVanguardia citen l'Institut La Talaia entre les inversions del Govern. Per la qual cosa, no hi ha qui entengui res! ¿Quina informació tenen ells que no tinguem la resta dels mortals? O tenen els papers mullats, o nosaltres no sabem mirar els pressupostos, o hi ha un error material "monumental", o...

Esperem que la voluntat del Govern sigui la de dotar una partida pressupostària per a l'Institut de Segur, encara que sigui d'un milió d'euros, com s'ha filtrat. Si és així i no està en els pressupostos, tant ERC com CiU tindran l'oportunitat de posar-la, quan el PSC hagi presentat les seves esmenes als pressupostos en el Parlament. Esperem que tot plegat hagi estat un error. En cas contrari, ens quedarem sense Institut, un any més! I això seria lamentable, ja que, fins i tot, en el blog de l'Institut la Talaia anuncien que s'havia informat per part de l'alcalde que hi havia aquests diners per a fer l'Institut, informació que l'oposició no hem rebut.

7 comentaris:

  1. He leído la noticia en el web municipal y en el de l’INS la Talaia. Deseo felicitar a los alumnos, al claustro, a los padres y a los ciudadanos en general por un equipamiento tan necesario y esperado.
    Deseo que la noticia sea cierta porque, de no serla, sería un duro golpe a la comunidad educativa del INS la Talaia y al municipio de Calafell.
    Como bien se explica en la entrada, no he leído, en la lista de inversiones que la Generalitat contempla realizar en nuestra comarca, ninguna partida que haga referencia a nuestro Instituto; así que sería conveniente, por credibilidad y transparencia, que al lado de la noticia se publicara la partida en la cual está incluida la obra del INS la Talaia.
    Como regidora, según la línea adoptada por el equipo de gobierno de no informar a la oposición, no espero que se nos comunique ni amplie la noticia; no obstante preguntaremos en las comisiones informativas, en los plenos y en otras instancias sobre la veracidad de la misma.
    Segur no puede permitirse que sus jóvenes, al finalizar la ESO, se matriculen en otros centros de la comarca porque en el suyo no tienen opción a realizar ni Bachillerato ni Ciclos Formativos . Este hecho comporta también que, en el caso de hermanos que han de iniciar la ESO, las familias acaben matriculándolos en el mismo centro lo que comporta una bajada de matrícula en la Talaia.
    Esperemos que el equipo de gobierno haga pública la partida en la cual se contempla la inversión con el fin de no crear falsas esperanzas en el municipio.
    Un buen regalo de Navidad.

    Teresa Cumplido Mancebo
    (Regidora del PSC en el Ayuntamiento de Calafell)

    ResponSuprimeix
  2. Que queréis que os diga, esto huele a maquillaje de última hora. No se ha visto esta inversión en ningún escrito oficial de la Generalitat, sólo por boca de Quin Nin y por noticia de la Vanguardia. Como me recuerda a lo del paso de la calle Pisuerga...

    ResponSuprimeix
  3. El desbarajuste de datos tal vez tenga a ver con el señor Quim Nin y su aparato de propaganda. Que dirige un viejo conocido de Calafell, un tal Joan Martínez, que fue jefe de prensa de Joan Olivella en su anterior etapa al frente de la alcaldía. A veces se dice que el auténtico alcalde de Calafell es Nin y no Olivella. Pero en círculos de la propia CiU se comenta que el alcalde de facto, quien manda de verdad ya que hace bailar a Olivella a su son, es el tal Martínez.

    La verdad sea dicha, ello sería increible en cualquier lugar normal. O al menos, en cualquier lugar donde hubiera un alcalde con autoridad y un poquito de personalidad. Pero en Calafell tenemos a un pelele que no solo se pliega a lo que manda su partido, aunque perjudique al pueblo del que es alcalde, sino que encima está en manos de antiguos empleados suyos. Vamos bien...

    ResponSuprimeix
  4. Bueno, bueno, el tal Martínez del comentario anterior no actúa solo precisamente. En realidad, lo pastelea todo, a espaldas de Olivella, con una tal Sandra Suárez, que seguro que les sonará.

    Cómo creen que fue que la famosa Mar del Ayuntamiento, llegó a Calafell desde Salou, para pagar favores de CiU en aquel municipio? Pues la conexión fue a través de Martínez-Suárez. Olivella se enteró a misas dichas, lo que por cierto no es ningun atenuante, sino indicativo de que no pinta nada ni en su partido ni siquiera en el Ayuntamiento que se supone que preside.

    Ya ven. A Olivella no solo le mueven la silla sus propios concejales. También se la mueven antiguos empleados suyos... En dos palabras, im-presionante. Cría cuervos...

    ResponSuprimeix
  5. Queda alguien que piense que aquí no hay manipulación?

    ResponSuprimeix
  6. Para evitar que un alcalde sea dirigido por un partido en contra de los intereses del pueblo, lo más práctico es que no sea de ningún partido.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Lo más práctico es que ya no se presente para alcalde.

      Suprimeix