dimecres, 26 de març de 2014

Resum de la sessió plenària d'avui


Avui dimecres s'ha celebrat la sessió ordinària del mes de març que s'havia de fer demà. En els punts de l'ordre del dia, només hi havia tres punts de tràmit. S'han congelat les tarifes dels taxis, s'ha bonificat una llicència d'obres d'un edifici catalogat i s'ha aprovat el reglament de l'arxiu municipal. No hi ha hagut debat en cap dels punts i s'ha donat per tancat el ple.

En el torn de Precs i preguntes dels regidors, José Bonilla ha demanat que es reparessin les bústies de la urbanització de Les Brises que impedeix rebre el correu de forma adequada als veïns. Ha demanat la reparació d'un sot a l'Avinguda Argentina. També ha demanat que l'ajuntament revisi la concessió feta a Mercadona de l'aparcament del Mercat, ja que part del terreny està cedit a Ensenyament. Finalment, ha demanat que es respongui l'escrit presentat pel PSC sobre la cessió a Costes del Passeig Marítim, ja que el no tenir la titularitat dels terrenys impediria l'inici de les obres.

La Yolanda Almagro ha demanat explicacions sobre la roda de premsa on es deia que l'ajuntament donaria feina a cent persones, exposant totes les renúncies que l'ajuntament ha fet a subvencions concedides i que, segons consta en els expedients, no hi havia persones amb el perfil que es demanava. Sobretot, ha destacat la renúncia a una subvenció per no disposar de persones que poguessin fer la feina de peó, com si no hi haguessin persones capacitades per a ser-ho en un municipi com el nostre. També, la Yolanda ha demanat explicacions a la regidora de Turisme de per què el Carnaval no va poder passar pel carrer Vilamar i sobre el Carnaval infantil que es va fer en un espai reduït que va impedir celebrar-lo com cal. Finalment, ha demanat que es rectifiqués un error gramatical en el rètol que s'ha posat en el cementiri municipal.

El Toni Duart ha demanat explicacions sobre el recorregut de la cursa d'obstacles que es celebrarà el proper diumenge a Calafell i quin serà el seu recorregut. També ha fet esment a la campanya de civisme que ha iniciat l'ajuntament de Calafell, demanant quin és el cost de la mateixa. Finalment, també ha demanat la reparació d'un sot a l'Avinguda Lluís Companys.

Ramon Ferré ha tancat el torn recordant la campanya del 2007 sobre l'estalvi d'aigua que va fer l'ajuntament. En aquella ocasió, les banderoles van servir per a reservar els fanals i penjar els rètols electorals de CiU i el seu soci de govern. Ha preguntat si, en aquesta ocasió, han fet quelcom igual. Per acabar, ha demanat explicacions de per què el Pla de Barris només porta executat un terç del què hi havia previst fins ara. De 3 milions d'euros que s'haurien d'haver justificat, només se n'ha fet 1 milió. També ha demanat explicacions de com pensa resoldre l'accés de les persones amb mobilitat reduïda a l'interior del castell, després de fer un recorregut adaptat dins del recinte emmurallat. Finalment, ha demanat que es tingués en consideració el nou carrer que s'ha d'obrir entre el carrer Jesús i el carrer Andalusia quan es fés el projecte de l'aparcament de la Bòvila.

En el torn de Precs i preguntes del públic, en Manel ha demanat que no es tanqui el menjador social per Setmana Santa. Ha preguntat per què no hi havia cap agent de la Policia Local en la fotografia de la presentació de la campanya de Civisme. Finalment ha demanat que s'aprengui dels errors i es reconeguin les coses que no es fan bé.

En Pedro, ha demanat explicacions sobre per què no es concedia un gual que es va demanar al carrer Mare de Déu de la Cova. També ha demanat la retirada de les multes que es van posar a la Rambla Nova, fruit del poc temps que es va donar des de Via Pública per a no poder aparcar. Finalment, ha demanat explicacions de per què no es van acceptar les al·legacions que va fer al reglament del mercadal.

1 comentari:

  1. La llamada al civismo que se ha sacado de la manga el equipo de gobierno y que deberían aplicarse ellos en primera persona, es tan solo una precampaña que les servirá como bien indicáis para ir tomando espacios y hacerse publicidad de todas las maneras que se les ocurra ya que tienen previsto que dure hasta marzo de 2015, el tiempo justo para cambiar los carteles.
    Toda una lección de civismo.

    Un cordial saludo.

    ResponElimina