dimarts, 10 de març del 2026

Aprovat l’acord amb la Generalitat per a la construcció d’11 habitatges de protecció oficial a Calafell



Font: ajuntament de Calafell

S’aixecaran a la cruïlla dels carrers Ramon Llull i Joan Nin, prop del Poble

L’Ajuntament de Calafell ha aprovat, en el ple del 27 de febrer, l’acord amb la Generalitat per a la construcció d’11 habitatges de proteccio oficial. La promoció s’aixecarà al solar existent a la cruïlla dels carrers Ramon Llull i Joan Nin, a tocar del nucli del Poble.

Mesos enrere, Calafell va cedir els terrenys, atenent la demanda de terrenys que el govern català havia fet als municipis per a construir 50.000 habitatges públics arreu del país fins al 2030. Ara, el convenio aprovat regula les obligacions de les dues parts per a l’execució del projecte, el cost del qual anirà a càrrec de la Generalitat.

El tinent d’alcalde d’Estratègia Urbana, Miguel Ángel Perín, explica: “Aquests 11 primers habitatges són els que podien tirar-se endavant ara mateix, perquè els terrenys estaven disponibles immediatament, sense desaprofitar la primera convocatòria del pla”.

Perín afegeix: “Disposarem de més espais per a cedir a la Generalitat, en les posteriors convocatòries del pla”.

L’alcalde, Ramon Ferré, diu: “Amb la promoció municipal de 110 habitatges, nosaltres ja estàvem fent els deures”. “Però”, afegeix, “no podem desantendre la petició de la Generalitat, ja que a Calafell continuem tenint necessitat d’habitatge protegit, que ajudi a baixar els preus alts actuals”.