VAM SER-HI PRESENTS…. A la jornada que va tenir lloc el passat dilluns 14 de novembre en el Auditori Municipal de Vilafranca del Penedès, sota el títol: L’èxit de l’enoturisme a Califòrnia a travès de la cooperació dels agents. El concepte clúster: Què podem aprendre ? el cas de Califòrnia
Aquesta jornada tenia com a objectiu conèixer de primera mà l’experiència d’agents d’altres regions vitivinícoles del món. La jornada, centrada en el cas d’èxit de Califòrnia, (Napa Valley), ens va permetre conèixer a travès del ponent, Paul Wagner (expert internacional de màrqueting vinícola), les seves experiències i gestió envers el turisme del vi: l’enoturisme.
Vam poder veure com, a través d’un sistema de cooperació molt ben estructurat entre els diferents agents de la indústria (clúster), es poden crear sinergies i estratègies per potenciar una regió vinícola com a destinació “enoturística”.
Davant les noves tendències de la societat pel que fa a com gaudir del temps d’oci i de les vacances, cal: innovar. Les noves demandes del mercat exigeixen a les destinacions turístiques reinventar-se constanment. Però també a que tots els agents turístics (públics i privats), s’impliquin conjuntament, si volen assolir els exigents mercats, sense perdre embranzida.
No és pot obviar que el turisme és el motor principal de la economia del nostre país, del nostre territori i sobretot del nostre municipi. Davant d’aquesta realitat, els socialistes de Calafell som molt conscients, i ens trobaran sempre allà on puguem adquirir nous coneixements i compartir experiències.
Calafell ha de crear una marca que l'identifiqui com a municipi pioner i innovador en el desenvolupament turístic, sense deixar d'onejar la bandera de municipi de sol i platja, ja que són aquests els elements propis i naturals representatius turisticament parlant de Calafell. Ara cal possar en funcionament la maquinària ben engrassada i la creativitat del sector per complementar la tradicional oferta del sol i platja.
El futur, encara que pugui semblar utòpic en els temps que corren, és prometedor si sabem moure adequadament les fitxes, així com col.locar-les en els seus corresponents mercats. Les previsions de creixement d’aquests nous models de turisme són altes, així com els productes associats als mateixos.
El turisme a Calafell, necessita un canvi de rumb immediat. Els mercats i la demanda no perdonen. Emergeixen noves destinacions turístiques amb un gran potencial, una diversificada i dinàmica oferta, que a més gaudeix d’una alta formació que garanteix la màxima qualitat dels seus serveis. Calafell no pot quedar-se a la cua. Cal treballar dur, crear urgentment un pla de desenvolupament i dinamització turística amb l’objectiu de crear, implantar i desenvolupar nous productes. S’han de planificar totes les accions amb un mínim de dos anys vista. S’ha de diversificar la oferta i els productes sobre la base dels nostres recursos turístics, i cal que el sector privat sigui partícep d’aquest nou canvi de rumb.
Calafell ha de posicionar la seva oferta i els seus productes en els canals de distribució i promoció turística adequats, ha d’oferir experiències i emocions turístiques. Es necessari potenciar el “feedback” entre tots els agents del municipi, però també de la comarca i la província. El sector privat ha de tenir un paper fonamental dins de la promoció turística de Calafell, i per tant hauria de compartir responsabilitats amb el sector públic.
El nostre municipi, la comarca i la província disposa dels recursos turísitcs necessaris per a planta cara a la crisis en els próxims anys. S’ha d'invertir en les persones i en formació, en especial dels més joves i dels empresaris dels sector. Només serem capaços d'innovar, crear, desenvolupar i comercialitzar, si tenim els millors professionals especialistes. Només amb esforç, coneixement i professionalitat serem capaces d'aconseguir-lo. Cal recuperar la cultura de l’esforç perquè les generacions més joves assumeixin i aconsegueixin reptes a força de treball i sacrifici. Hem de ser competitius.
Els socialistes de Calafell treballem en aquesta línia. Treball dur, esforç, innovació i noves idees. Estem preparats per assolir els reptes del futur. Aquestes són les nostres credencials que presentarem cada dia als ciutadans de Calafell, però també a les empreses, els nous emprenedors i els futurs inversors. Només cal seguir treballant per Calafell durant “tot l’any”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada