(Font: ajuntament de Calafell)
També es fa càrrec de la gestió directa del servei de la Línia Verda
L’Ajuntament de Calafell posa en marxa una reorganització a fons dels serveis d’inspecció i el seguiment de les incidències de neteja i via pública. Hi dedicarà més personal, fins i tot de nova contractació, i gestionarà de forma directa el servei de Línia Verda, entre altres mesures, destinades a millorar la solució d’aquests problemes i a combatre l’incivisme.
Un dels canvis més notables serà que els inspectors no ho seran, com fins ara, per temes (medi ambient, neteja, via pública...), sinó per zones. I a cada zona que tinguin assignada controlaran els problemes i situacions que hi hagi, siguin del tema que siguin. Segons l’alcalde, Ramon Ferré, “no era normal que, per un mateix carrer, passessin fins a tres inspectors, cada un per vigilar una cosa diferent. En canvi, a partir d’ara podrem millorar les rutes del servei i passar més vegades per cada sector del municipi”.
A més d’aquest canvi, s’incrementarà la plantilla d’inspectors: es passarà dels cinc actuals a un total de 8, amb tres noves contractacions. Amb aquesta ampliació i la resta de canvis es podran fer inspeccions a les tardes i als caps de setmana, a diferència d’ara, que només es fan en horaris administratius (els matins, de dilluns a divendres).
Els inspectors estaran geolocalitzats i disposaran d’una tauleta des de la qual trametran la informació. La rebrà un equip format per cinc persones, que ja treballen a l’Ajuntament, que també serà el receptor de les incidències que la ciutadania envia a la Línia Verda. Aquest equip organitzarà i prioritzarà la resolució de les incidències. I a més, com una altra novetat, es comptarà el cost de cada reparació (tant de material com d’hores de feina) i així es tindrà un major control sobre aquestes despeses.
Aquesta centralització, cridada a oferir una resposta més eficaç, és possible gràcies a la creació de l’àrea d’Ecologia urbana, que reuneix les antigues regidories de medi ambient, via pública, serveis, brigada..., que tenien titulars polítics i tècnics separats.
El cas de la Línia Verda
La Línia Verda era operada fins ara per la concessionària del servei municipal de neteja viària, amb uns resultats remarcables en nombre d’incidències resoltes. Tanmateix, l’Ajuntament se’n fa càrrec directe per assolir una major eficàcia, ja que creu que hi ha molt marge per millorar. En particular, amb la gestió directa es vol centralitzar la informació, per tal que l’equip que controla les inspeccions i la planificació de la resolució de les incidències pugui tenir una visió de conjunt i decidir les prioritats. L’objectiu és arribar a més llocs i més ràpidament.
La Línia Verda és un servei que, a través d’internet o d’un telèfon gratuït, permet a la ciutadania transmetre l’existència de qualsevol problema de neteja, desperfectes al mobiliari urbà o senyals de trànsit o danys a calçades i voreres. També és l’eina per concertar la recollida gratuïta d’alguns residus, com els mobles i andròmines i les restes de poda.
L’alcalde apunta que “el mètode de treball que seguirem, per funcionament i tecnologia, és com el que s’ha implantat a la Policia local aquest mateix any. Optimitzant els recursos humans i usant la tecnologia per controlar globalment les incidències, de forma que es pugui prendre les decisions més apropiades”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada