La temporada turística d’aquest estiu hem de reconèixer que ha estat rara. Però això no vol dir que hagi estat negativa. No ha estat com els estius anteriors a la pandèmia, però ha estat molt millor que l’estiu de 2020. Potser enguany teníem unes expectatives alimentades per la marxa de la vacunació i la possibilitat que s’aixequessin la major part de restriccions. I no ha estat exactament així, però malgrat tot, i malgrat un juliol fluix, el global de l’estiu ha acabat sent bo.
Només cal escoltar el que comenten els empresaris del sector turístic, molt singularment els restauradors i els hotelers. Entenem perfectament que els empresaris del lleure nocturn no ho vegin així, però les restriccions que els aplica la Generalitat no estan en les nostres mans. Si de cas, els hem donat el màxim suport possible mitjançant una campanya com el “Pica-tapa” al carrer Monturiol, que ha tingut un gran resultat.
És el mateix que podem dir d’altres iniciatives i campanyes que hem impulsat, sempre de la mà dels sectors econòmics, per dinamitzar econòmicament el municipi en temps complicats com els presents. I no és estrany que una bona feina, desenvolupada d’acord amb els sectors afectats per la pandèmia, tingui un bon resultat. És com aquella campanya de bons per aconseguir descomptes al comerç local, que va ser un èxit sense precedents, per l’acollida de la ciutadania i pel salvavides que va representar per a tants i tants establiments.
Però no podem oblidar les diverses campanyes de promoció de la gastronomia local, altres iniciatives en pro del comerç. o el suport via tributària a equipaments culturals i de lleure privats. Hem fet tantes coses que segurament ens en deixem alguna. La pandèmia ha estat una hora greu, sobretot en municipis que tenen en el turisme i els serveis la base de la seva economia. Però hem abocat tots els esforços possibles, econòmics i no econòmics. Perquè no era només salvar empreses, sinó milers de llocs de treball...
En el curt termini, si podem completar uns bons setembre i octubre la temporada serà encara millor. Per això hem activat campanyes que poden reforçar-ho, com la Calafell Wellness i d’altres que vindran a continuació.
Si tot va bé, i les nostres vides continuen la normalització que sembla que tindran. haurem d’encarar projectes a mig i llarg termini. Alguna d’aquestes idees, com convertir l’illa de vianants de la Platja en un centre comercial a l’aire lliure, té ja un estudi bastant concret i ha passat ja un primer filtre de participació ciutadana. No serà l’única cosa que haurem de fer, però ja hi estem a sobre, pensant en un futur tan immediat com a uns anys vista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada