dijous, 31 de gener del 2013

Invertir per estalviar


Fa unes setmanes es van fer públics els consums de telèfon dels regidors de l'Ajuntament de Calafell en un mitjà de comunicació local, com és el Blog de Segur. En ell apareixien consums de més de 500 euros i, d'altres de més de 300 i/o 200 euros al mes per mòbil.

A ningú se li escapa que els comentaris anònims que acusaven al portaveu del PSC de ser un dels que més consum tenia de mòbil, eren de persones que coneixien el meu número i el meu consum. Per tant, no és massa arriscat deduir que provenien del mateix govern municipal.

Anónimo dijo...
Nevot, uno de esos números que cuelgas no se parece mucho al del Ferré? Y no veas lo que gasta tambien y eso que no es del gobierno. Di el nombre de todos los que pones, no te cortes.
Amb aquest escrit pretenc aclarir que, si jo tenia aquests consums elevats, no n'era conscient, ja que mai vaig tenir accés als meus consums, ni a les tarifes que s'aplicaven. Tot i això, des del primer dia del nou mandat, vaig demanar un mòbil que pogués tenir whatsapp, per tal d'estalviar diners a l'Ajuntament de Calafell i a tots els ciutadans.

La regidora de Comerç i Noves Tecnologies, Olga Elvira, mai va atendre les meves reiterades peticions. L'aparell que jo tenia era un HTC, sense possibilitat d'instal·lar el whatsapp. I, evidentment, això suposava que havia de comunicar-me amb els SIS regidors restants del meu grup mitjançant SMS, multiplicant per sis el seu cost. La resta de regidors del govern tenien iphones d'última generació que sí tenen aquest servei.


Vist que no me'n sortia, vaig decidir comprar un aparell que sí pogués tenir whatsapp, amb diners de la meva pròpia butxaca. Em va costar prop de 250 euros. Però, ara, ja estava en condicions similars a la resta de regidors del govern i es podien comparar els meus consums amb la resta.

Des de llavors, aquests han estat els meus consums de mòbil durant el 2012:

2012
Gener (encara amb aparell antic) .......... 281€
Març ................................................... 98'01€
Abril .................................................... 122'10€
Maig .................................................... 98'71€
Juny ..................................................... 124'93€
Juliol .................................................... 78'11€
Agost ................................................... 44'75€
Setembre .............................................. 142'17€
Octubre ................................................ 68'66€

Com es veu, la inversió ha valgut la pena, l'estalvi és, en alguns casos, de cinc vegades el cost anterior. No obstant, si a algú li sembla que el cost encara és massa elevat, el què hauria de fer l'ajuntament és negociar noves tarifes amb les operadores i que els regidors fóssim com ciutadans normals que tenen tarifes planes de mòbil per poder treballar en condicions.

1 comentari: